5. A vezetőség felelősségi köre
5.1. A vezetőség elkötelezettsége
- a vevői jelenlegi igények jelentősége;
- a hatósági és jogszabályi követelmények közvetítése;
- minőségpolitika és minőségcélok meghatározása;
- vezetőségi átvizsgálások végzése;
- erőforrásokról való gondoskodás;
5.2. Vevőközpontúság
- a vevői igények és elvárások felmérése;
- a vevői igények követelményekké alakítása, és ezáltal a vevői megelégedettség céljának teljesítése;
5.3. Minőségpolitika
- megfelelés a szervezet céljainak;
- elkötelezettség a követelmények teljesítésével és a folyamatos javítással szemben;
- keretek a minőségcélok meghatározásához és értékeléséhez;
5.4. Tervezés
- a minőségcélok a szervezet minden érintett funkciója és szintje számára;
- a minőségcéloknak mérhetők, és összhangban legyenek a minőségpolitikával;
- a minőségirányítási rendszer tervezését a folyamatokra illetve célok teljesítésére vonatkoztatva kell elvégezni;
- a minőségirányítási rendszer integritása a módosítás alatt is;
5.5. Felelősségi kör, hatáskör és kommunikáció
- a felelősségi körök és hatáskörök meghatározása és közzététele;
- a vezetőség képviselőjét ki kell jelölni, aki meghatározott felelősségi körrel és hatáskörrel rendelkezik a minőségirányítási rendszer működtetéséhez és irányításához;
- gondoskodás megfelelő belső kommunikáció kialakításáról a szervezeten belül a minőségirányítási rendszer hatékony működése érdekében;
5.6. Vezetőségi átvizsgálás
- a rendszeres vezetői átvizsgálás témái: a fejlesztési lehetőségek értékelése, a minőségirányítási rendszerben, a minőségpolitikában és a minőségcélokban szükséges változások;
- az átvizsgálások bemenő adatainak tartalmazniuk kell: az auditok eredményeit, a vevői visszajelzéseket, a folyamatok működését és a termékek megfelelőségét, a megelőző és helyesbítő intézkedések helyzetét, a megelőző átvizsgálások intézkedéseinek helyzetét, a minőségirányítási rendszert befolyásol(hat)ó változásokat és a fejlesztésre irányuló javaslatokat;
- az átvizsgálás kimenő döntései, ill. intézkedései:
-
- a minőségirányítási rendszer fejlesztése
- termékfejlesztés a vevői követelményekkel kapcsolatban
- erőforrás-szükséglet