ISO 9001

Mon,09Dec2019

ISO 9001 - A vezetőség felelősségi köre

Tartalomjegyzék
ISO 9001
Az ISO 9001 követelményei
Minőségirányítási rendszer
A vezetőség felelősségi köre
Gazdálkodás az erőforrásokkal
A termék előállítása
Mérés, elemzés, fejlesztés
A szabvány használata
Minden oldal

5. A vezetőség felelősségi köre

5.1. A vezetőség elkötelezettsége

  • a vevői jelenlegi igények jelentősége;
  • a hatósági és jogszabályi követelmények közvetítése;
  • minőségpolitika és minőségcélok meghatározása;
  • vezetőségi átvizsgálások végzése;
  • erőforrásokról való gondoskodás;

5.2. Vevőközpontúság

  • a vevői igények és elvárások felmérése;
  • a vevői igények követelményekké alakítása, és ezáltal a vevői megelégedettség céljának teljesítése;

5.3. Minőségpolitika

  • megfelelés a szervezet céljainak;
  • elkötelezettség a követelmények teljesítésével és a folyamatos javítással szemben;
  • keretek a minőségcélok meghatározásához és értékeléséhez;

5.4. Tervezés

  • a minőségcélok a szervezet minden érintett funkciója és szintje számára;
  • a minőségcéloknak mérhetők, és összhangban legyenek a minőségpolitikával;
  • a minőségirányítási rendszer tervezését a folyamatokra illetve célok teljesítésére vonatkoztatva kell elvégezni;
  • a minőségirányítási rendszer integritása a módosítás alatt is;

5.5. Felelősségi kör, hatáskör és kommunikáció

  • a felelősségi körök és hatáskörök meghatározása és közzététele;
  • a vezetőség képviselőjét ki kell jelölni, aki meghatározott felelősségi körrel és hatáskörrel rendelkezik a minőségirányítási rendszer működtetéséhez és irányításához;
  • gondoskodás megfelelő belső kommunikáció kialakításáról a szervezeten belül a minőségirányítási rendszer hatékony működése érdekében;

5.6. Vezetőségi átvizsgálás

  • a rendszeres vezetői átvizsgálás témái: a fejlesztési lehetőségek értékelése, a minőségirányítási rendszerben, a minőségpolitikában és a minőségcélokban szükséges változások;
  • az átvizsgálások bemenő adatainak tartalmazniuk kell: az auditok eredményeit, a vevői visszajelzéseket, a folyamatok működését és a termékek megfelelőségét, a megelőző és helyesbítő intézkedések helyzetét, a megelőző átvizsgálások intézkedéseinek helyzetét, a minőségirányítási rendszert befolyásol(hat)ó változásokat és a fejlesztésre irányuló javaslatokat;
  • az átvizsgálás kimenő döntései, ill. intézkedései:
  • a minőségirányítási rendszer fejlesztése
  • termékfejlesztés a vevői követelményekkel kapcsolatban
  • erőforrás-szükséglet

 



Termékek

Hasznos videók

video2

Lépjen velünk kapcsolatba!

Lépjen velünk kapcsolatba!

RSSFacebookTwitter

Google+

ISO 9001 minőségbiztosítás

Az ISO 9001-es szabvány az ISO 9000-es minőségbiztosítással / minőségirányítással foglalkozó szabványcsoport maghatározó tagja. Ez a szabvány tartalmazza a minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos követelményeket. Magyar kiadásban ez a negyedik követelményszabvány kiadás. Bővebben >>>