ISO 9001

Tue,10Dec2019

ISO 9001 - Minőségirányítási rendszer

Tartalomjegyzék
ISO 9001
Az ISO 9001 követelményei
Minőségirányítási rendszer
A vezetőség felelősségi köre
Gazdálkodás az erőforrásokkal
A termék előállítása
Mérés, elemzés, fejlesztés
A szabvány használata
Minden oldal
 

4. Minőségirányítási rendszer

 

4.1. Általános követelmények

  • a minőségirányítási rendszer bevezetése, dokumentálása, fenntartása és folyamatos fejlesztése;
  • a folyamatok felismerése, sorrend és kölcsönhatás megállapítása;
  • a folyamatok hatékony végrehajtása és irányítása;
  • a folyamatok mérése, felügyelete, elemzése a tervezett eredmények, ill. a folyamatos javítás elérése érdekében;
  • ha egy főfolyamat (vagy annak egy része) külső erőforrással (alvállalkozásban) valósul meg, akkor meg kell határozni annak szükséges kontrollját és felügyeletét – a szervezet felelőssége nem hárítható át az alvállalkozás kontrolljával az alvállalkozóra.;

4.2. A dokumentálás követelményei

  • a nemzetközi szabvány dokumentált eljárásokat követel meg;
  • a szervezettől megkövetelt dokumentumoknak biztosítaniuk kell az eljárások hatékony működését és a hatékony irányítást;
  • a terjedelme függ a szervezet nagyságától és típusától, a folyamatok komplexitásától, személyzet képességeitől;
  • a feljegyzéseknek biztosítaniuk kell az elvégzett dolgok igazolását, igazolniuk kell a megfelelést;

A minőségirányítási kézikönyvnek tartalmaznia kell:

  • a minőségirányítási rendszer alkalmazási területét, beleértve az esetleges kizárásokat és azok indokolását;
  • a minőségirányítási rendszerben kialakított dokumentált eljárásokat (vagy az azokra való hivatkozást);
  • a minőségirányítási rendszer folyamatai közti kölcsönhatások leírását.

Dokumentált eljárás a dokumentumok kezelésére, amely minimálisan a következőket szabályozza:

  • ellenőrzés a kiadás előtt,
  • folyamatos felülvizsgálat az aktualitás megtartásáért,
  • verziókövetés, azonosítás,
  • az érvényes, és csak az érvényes dokumentumok legyenek felhasználhatóak,
  • jól olvashatóság és könnyű azonosíthatóság,
  • külső dokumentumok azonosítása, elosztása.

Dokumentált eljárást kell bevezetni a feljegyzések kezelésére, azaz azonosításának, tárolásának, védelmének, kikeresésének, megőrzési idejének és selejtezésének szabályozására.

 



Termékek

Hasznos videók

video2

Lépjen velünk kapcsolatba!

Lépjen velünk kapcsolatba!

RSSFacebookTwitter

Google+

ISO 9001 minőségbiztosítás

Az ISO 9001-es szabvány az ISO 9000-es minőségbiztosítással / minőségirányítással foglalkozó szabványcsoport maghatározó tagja. Ez a szabvány tartalmazza a minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos követelményeket. Magyar kiadásban ez a negyedik követelményszabvány kiadás. Bővebben >>>